Cikkek az Aranyszamár Bábszínházról

Peer Gynt mászókaországban

Milyen lenne a legsúlyosabb lételméleti kérdéseket feszegető Peer Gynt, ha olyan nézők számára írnák át, akik legfontosabb döntési helyzete momentán a játszótér és a nézőtér közötti tartózkodás előnyeiről és hátrányairól szól (van mászóka vagy nincs, jópofák a bábok vagy épp nincsenek) – gondolhatták az Aranyszamár Bábszínházban.

Tovább olvasom...

Habkemény – kritika

Nem minden történet ér jó véget. Nem minden szerelem lel viszonzásra. Az erőfeszítést, áldozatot nem mindig koronázza siker. Nem kimondottan gyakori tanulságok ezek a mesék világában, és valahogy nehéz is őket elképzelni egy öt éven felülieknek ajánlott, zenés bábjáték formájában mondjuk délelőtt tizenegykor.

Tovább olvasom...

Kukacmese

Körforgás

Idén harmadszorra rendezték meg a Bakáts Feszt névre hallgató ferencvárosi kulturális fesztivált. A zenei, képzőművészeti és gasztronómiai kínálat mellett színházi előadások is szerepeltek a programban, így került a gyerekprogramba az Aranyszamár Bábszínház csecsemőszínháza, a Körforgás is.

Tovább olvasom...

Galaxis útikalauz ovisoknak

A gyerekszínházban az is jó, hogy a közönsége folyamatosan megújul. A Mesék a Tejúton túlról eredeti bemutatója idején, 2012-ben született babák mára, életkorukat tekintve, az előadás ideális közönségévé cseperedtek.

Tovább olvasom...

A hiányzó anya

Ahogy a legtöbb gyerekelőadásnál tapasztalom, a Péter és a csodaágy esetében is a történet, a szöveg és a színészi játék a produkció erős elemei.

Tovább olvasom...

A varázsecset és a ponty

Ki emlékszik Nemes Nagy Ágnes Aranyecset című, gyönyörű történetére, amelyet szerzőnk az emberiség közös mítoszkincséből, illetve keleti mesékből (az Ezeregyéjszaka meséinek hatása ordít a sorokból, a többi ősmítosz-ősmese jelenléte már áttételesebb) kompilált?

Tovább olvasom...

Főleg a pacifista sün – Volt egyszer egy…

Volt egyszer egy...

Nem igényel rendkívüli éleslátást annak megállapítása, hogy az egyszemélyes gyerekelőadás sikerültségének két meghatározó eleme van: maga az anyag és aki előáll vele. Az sem elhanyagolható körülmény, hogy a produkció milyen korú közönséget céloz meg. Minél kisebbek a nézők, valószínűleg annál erősebb tényező az előadó hozzáértése, tapasztalata, színészi ereje, személyes szuggesztivitása.

Tovább olvasom...

Bábokkal a csúcsra

Aranyszamar Bábszinhaz története

Tíz évvel ezelőtt egy romos istállóban kezdtek próbálni, első előadásukat pedig egy autó tetején tartották, mára az Aranyszamár Bábszínház tagjai Magyarország legkeresettebb előadói közé tartoznak. Elkísértük a társulat tagjait egy előadásra, hogy kiderítsük sikerük titkát. Amikor megkerestük őket, éppen egy iskolai csoport előtt készültek fellépni. Előadás előtt alig fél órával…

Tovább olvasom...

Nánai István színikritikus írása az Szekrénymesék bemutatójáról

Minden lakásban van legalább egy szekrény, s a legrendszeretőbb családban is e szekrényben vagy szekrényekben hónapról hónapra, évről évre gyűlik a holmi. Hogy mi minden található egy ilyen tároló helyen, az többnyire csak nagytakarításkor vagy költözéskor derül ki. Rég elfelejtett ruhaneműk, elveszettnek hitt csecsebecsék, itt-ott megbújó emlékek kerülhetnek elő, s…

Tovább olvasom...